ابراز نگرانی عمیق آمریکا از پیروزی «نیکلاس مادورو»-راهبرد معاصر

ابراز نگرانی عمیق آمریکا از پیروزی «نیکلاس مادورو»

وزیر خارجه آمریکا با دخالت آشکار در امور داخلی ونزوئلا اعلام کرد که واشنگتن از پیروزی «نیکلاس مادورو» در انتخابات ریاست‌جمهوری عمیقاً نگران است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۱۴۲

به گزارش راهبرد معاصر، با پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا و شکست جریان‌های غرب‌گرا و تحت حمایت آمریکا، «آنتوننی بلینکن» وزیر خارجه اعلام کرد که «واشنگتن عمیقاً نگران پیروزی نیکلاس مادور است.»

 

وی با دخالت آشکار در امور داخلی ونزوئلا گفت: ما عمیقاً نگران اعلام پیروزی مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا هستیم. پیروزی مادورو بیانگر ارداه و آرای مردم ونزوئلا نیست!

 

نیکلاس مادورو پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا با حضور در جمع هواداران خود در کاراکاس، پایتخت این کشور اعلام کرد ما در انتخابات هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم، واکنون به عنوان ریاست‌جمهوری ونزوئلا می‌خواهم که «به حاکمیت، قانون اساسی و اراده مردم ونزوئلا احترام بگذارید.

 

وی همچنین خطاب به «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور فقید این کشور گفت: این پیروزی شماست آقای چاوز.

 

مادورو در ادامه افزود: از امروز صلح و ثبات در کشور برقرار خواهد شد، این پیروزی برای صلح، ثبات و میراث جمهوری‌خواهان است و این پیروزی برای برابری است.

 

رئیس‌جمهور منتخبت مردم ونزوئلا از دادستانی عمومی این کشور خواست که تحقیقاتیت را درباره هک‌کردن روند انتخابات این کشور را آغاز کند و در ادامه تأکید کرد که «ما اجازه نمی‌دهیم سناریوی هرج‌ومرج در ونزوئلا ایجاد شود.»

 

مادورو با بیان این که «من مرد صلح و گفت‌وگو هستم» افزود: مردم حرف خود را گفتند، نه به سرمایه‌داری و نه به فاشیسم و ما مردمی هستیم که برای جهان الگو قرار داده‌ایم.

 

وی در ادامه تأکید کرد که «در دوره جدید ریاست‌جمهوری، سوگند می‌خورم که جانم را به خاطر فرآیندهای تغییر برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورمان خواهم داد.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا دیروز یکشنبه برگزار شد و ۱۰ نامزد احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی در ونزوئلا برای تصدی پست ریاست‌جمههوری با هم رقابت کردند.

 

«ادموندو گونزالس» نامزد احزاب راست افراطی و جریان‌های غرب‌گرا رقیب اصلی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور مستقر و نامزد اصلی حزب حاکم و جریان‌های چپ‌گرا بود./ مهر

ارسال نظر